پرابوو سوبیانتو، وزیر دفاع اندونزی، تداوم حمایت دولت این کشور از آرمان فلسطین را در جریان سفر یک مقام فلسطینی به جاکارتا اعلام کرد.

اندونزی بر تعهد خود برای حمایت از فلسطین تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سوبیانتو در دیدار با سرلشکر یوسف الحلو، رئیس پلیس فلسطین گفت: "ماه آینده، اندونزی پذیرای تعدادی از دانشجویان فلسطینی خواهد بود و به آنان بورسیه تحصیلی اعطا می شود. دولت اندونزی به آنها بورسیه تحصیلی می دهد تا در دانشگاه وزارت دفاع (اونهان) اندونزی تحصیل کنند. "

وزیر دفاع اندونزی تاکید کرد حمایت اندونزی از فلسطین تنها در مجامع بین المللی خلاصه نمی شود؛ بلکه در بخش آموزش نیز صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان فلسطینی که بورسیه دولت اندونزی را دریافت می کنند، در مقطع کارشناسی در رشته های پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی برق، داروسازی، ریاضیات، شیمی و زیست شناسی تحصیل خواهند کرد.

سوبیانتو در دیدار با الحلو دستور جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی را برای یافتن راه های جدید برای حمایت از فلسطین ابلاغ کرد.

وی تصریح کرد: "آقای رئیس جمهور به من دستور داده است که به دنبال راه های دیگری برای حمایت از فلسطین باشم. ما می توانیم در زمینه کمک های بشردوستانه، آموزش و غیره کمک بیشتری کنیم. "

به گزارش آنتارا نیوز، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ برنامه بورسیه تحصیلی دولت اندونزی برای دانشجویان فلسطینی در اواسط سال ۲۰۲۳ با امضای چارچوب همکاری بین سفارت فلسطین در اندونزی و دانشگاه دفاع اندونزی در جاکارتا آغاز شد.

حدود ۲۲ دانشجوی فلسطینی در مرحله اول این برنامه حضور دارند. سوبیانتو خاطرنشان کرد: این اقدام برای آینده فلسطین بسیار مهم است و ما بسیار مفتخریم که بخشی از مبارزات فلسطین برای آزادی هستیم.

اندونزی از بدو استقلال خود، پیوسته از مبارزات مردم فلسطین برای استقلال کامل، به ویژه در برابر هر گونه اشغال و تجاوز رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.